Endurance DFW

Hier kan je recreatieve en overige evenementen posten en bespreken, zoals buitenritten, trektochten, shows en alles wat niet binnen de andere evenementen-fora vallen.
Möllie
Forumverslaafde

Berichtdoor Möllie » 31 mei 2015, 22:43

Wateren was weer het toneel van endurance vandaag en in bijna alle klassen waren ijsco's aan de start. Super! Hoe heeft iedereen gereden? De uitslagenlijsten waren niet meer beschikbaar toen wij aan de beurt waren.
Ron en ik reden met Jörd en Jón-Ur de korte KII, 44km. Na een lange winterrust weer rustig opbouwen. Vorige maand de eerste wedstrijd in Ommen om er even weer in te komen op de 23 km. Op hun sloffen d:)d
Nu dus 44 km. De start was achter een auto aan, waarin ook juryleden zaten. En die reed de verkeerde kant op. Vervolgens een oversteek waar niemand raar opkeek dat we langskwamen....
Ron zei gelijk al dat dit toch niet klopte. Maarja, de organisatie reed toch die kant op... voorbespreking gemist, misschien hebben ze daar gezegd dat ze de route gingen omleggen. Na 11km had Ron Jón-Ur zodanig onder controle dat hij kon bellen om even te checken, en ja, we zijn en masse verkeerd gereden :whip:
Nou ja, we reden lekker en we zouden nog te horen krijgen hoe wedat gingen oplossen. Onze groom moest ook ff schakelen. Eigenlijk wel humor. Organisatie heeft het snel opgelost en zo kregen we toch 2 verschillende lussen en een apart klassement. Jörd was alleen net eenbeetje op dreef en toen waren we al door de aangepaste eerste lus.
Alles ging goed, goede vetkaart en gebunkerd als bouwvakkers inde vetgate. Daarna lus 2. Jörd wilde hard en dat beïnvloeddehaar gangen. Zodra we even alleen waren werd het wel een mooie draf, maar die galop die we pas sinds vorig jaar begonnen te gebruiken is toch wel een fijne gang.... Ik heb hier nog wel een issue te pakken die ik moet oplossen.
Anyway, toch maar een klein galopje in de lus verwerkt en verder alles gegadraft als gewone draf even niet beschikbaar was.
Lekker doorgedraafd tot 500mtr voor de finish. Lekker uitgestapt. Toen toch nog een kort sprintje: Ron wilde met Jón-Ur nog net ff voorpiepen met een big smile op zijn gezicht. Dat vroeg om een tegenmaatregel :rofl:
Paarden verzorgd in de vetgate en borbo's, turgors, loco, alles goed. Hartslag van 48, zoals altijd bij Jörd. Lager gaat het gewoon niet.
Lekker gereden, mooie route, wel wat technisch, maar fijn!
Mission accomplished. Trots op onze zwarte monsters! Voorlopig ff geen wedstrijdje meer. Lekker doortrainen.

tholgaedi
Stapper

Berichtdoor tholgaedi » 01 jun 2015, 08:46

De vergissing met de startauto is mooi opgelost door de organisatie! Fijn dat jullie lekker gereden hebben d:)d

Fafful heeft naar omstandigheden prima gelopen, alleen was de week voorafgaande aan de wedstrijd verre van soepeltjes verlopen in allerlei opzichten. Daarom zatten we allebei na de eerste lus al aan onze tax en was stoppen de beste optie.
De kop vol zorgen + de benen onder de modder + het weer = wij waren er klaar mee. :=
Ach ja, c'est la vie. Op de vetgate wel een dramatisch lage HF van 38. Ik vermoed dat dat een telfoutje is geweest (en omdat mijn kop toch al op stoppen stond heb ik geen hertelling gevraagd).
Op naar Renkum :whip:

Yo-Rien
Draver

Berichtdoor Yo-Rien » 01 jun 2015, 14:58

Leuk om je verslag te lezen. :-)

Möllie
Forumverslaafde

Berichtdoor Möllie » 01 jun 2015, 16:02

Bernadette, wat jammer dat het zo tegen zat. Ik zat net zelf in de vetgate, dus niet veel tijd om verder te vragen. Je keek niet heel blij, maar gelukkig is alles met Faf en jou dus wel ok. Ach, telfoutje dramatisch naar beneden is niet zo erg. Als je zelf maar weet dat het in orde is en je hebt er niemand mee benadeeld. Faf zag er prima uit in elk geval. Hij is echt helemaal terug, he? d:)d

Renkum slaan wij (alweeeer) over. Het wordt straks weer warm en het komt de komende 2 weken niet van paardrijden. Dan vraag ik geen 57 km van ze. Daarna maar weer. Er komen nog wedstrijden zat die wat langer zijn.

Leonie heeft super gereden, zag ik (inmiddels de lijsten wel gezien). Leonie, volgens mij mag je nu KII starten, toch? De regels zijn aangepast.

In de impuls liep nog een Kvedja die gelijk is aangeboden met keurige snelheid en ook nog eens een bewonderenswaardige hartslag. Zit zij ook op het forum? Ziet er veelbelovend uit. Of was het een kwestie van gelijk aanbieden in een volle vetarea? Zo ja, ook slim.

Leonie
Forumverslaafde

Berichtdoor Leonie » 01 jun 2015, 22:06

Leuk verslag, Hetty!

Lotus en ik deden sinds 2013 weer eens samen mee.
Zonder Jvar, haar broer, en dat is wel een dingetje. Daar hangt ze nogal aan. Nu aangehaakt bij Haf Milou en haar baas Susan. Die gingen net wat harder dan wij, waardoor Lotus al snel 'meer dan fris' was. Ze werd 'wat' heet. Mentaal gezien, dan.
Inhalende paarden, groepen paarden voor haar, achter haar, naast haar, het was wat veel voor d'r. Dus de helft van de tijd heb ik daar aan moeten werken, in plaats van aan een regelmatig tempo :=

Ik heb een kwart van de tijd met mijn draverige vierganger geen draf gehad, alleen toltgalop 0:) :') .

Anyway, desondanks hele stukken relekst gereden, maar grote stukken toch ook niet. We hebben wat om aan te werken...

Wonder boven wonder kon ik haar met een paar minuten aanbieden met hartslag 52. En met de nakeuring op 42. Dat had ik met mijn stressmeisje niet verwacht, ik dacht dat we op hartslag zouden zakken. Gemiddelde snelheid bijna 11 km/uur.

En toen besloot ik dat we de volgende wedstrijd toch maar helemaal alleen gaan starten. Renkum, 26 km. De zaterdag, dan start alleen klasse 1, dat is lekker rustig op het terrein en kunnen we goed oefenen.
Waarop Matthijs (die eigenlijk heeft besloten geen wedstrijden meer te rijden) reageerde dat hij toch graag met Jvar wil meerijden. Dussss.... in Renkum gaan Broer en Zus weer samen.

Wat is er veranderd aan de regels Hetty? Ik heb drie wedstrijden met 3 winstpunten (9 in totaal, dacht ik) uitgereden. Volgens mij mag ik over naar II. Alleen mijn paarden nog niet :') Lotus moet nog ff. En Krit heb ik net uitgeschreven. Die is in tolttraining bij Vefgrund twee maanden, dus ik focus me bij haar dit jaar op de tolt.

Oveigens kan ik mijn uitslagen en punten op mijnknhs.nl of mijnendurance.nl nergens terugvinden. Waar moet ik dan zoeken?

Leonie
Forumverslaafde

Berichtdoor Leonie » 01 jun 2015, 22:09

En ik heb de uitslagen natuurlijk ook bekeken, maar jullie hebben verschrikkelijk goed gereden, Hetty! 12,5 km/uur, mooie waardes! d:)d

En Bernadette, tot in Renkum, dan!

tholgaedi
Stapper

Berichtdoor tholgaedi » 02 jun 2015, 12:27

Er reed trouwens ook een Duitser mee bij de korte K2, met een mooie IJslander merrie. Hele aardige man. Ik ben alleen wat nieuwsgierig geworden naar de afstamming maar de vader staat niet op de startlijst. Heeft één van jullie hem hier toevallig over gesproken? :P

Renkum is trouwens wel een echte aanrader, al was het maar om de voorbespreking bij te wonen. Louis geeft altijd een half uur geschiedenisles over wat zich daar tijdens WO-II heeft voltrokken en eindigt zijn college met een opmerking in de geest van 'verder niets over het parcours'. _/-o_

@ Leonie: Mooie aanbiedtijden/HF! En wat leuk weer samen starten! d:)d

Voor ons wordt Renkum de vijfde en laatste wedstrijd van dit seizoen. Fafful heeft alle verwachtingen overtroffen, zeker voor een paard dat in 2013 door twee veeartsen definitief werd afgekeurd. Het is goed geweest zo, vanaf juli gaan we lol-met-knol-dingen doen (vierdaagsen :D), en in de winter toe werken naar K3.

Möllie
Forumverslaafde

Berichtdoor Möllie » 03 jun 2015, 15:23

Ja, dat was Uwe met zijn vos-merrie. Een saudarkroki-afstammeling (enorm duurvermogen en super-lage hartslag). We hebben de eerste lus en een groot deel van lus 2 samen gereden. Hij rijd sneller dan wij en af en toe wachtte hij op ons in lus 1. Kreeg hij ook even mee hoe we moesten rijden, omdat er verwarring was over de start. In lus 2 reed hij op een gegeven moment met een groter paard mee. Meer het tempo van zijn merrie. Wat een geweldige merrie is dat!
Was heel leuk om met Uwe op te rijden. Als hij niet met ons was meegereden was hij vast hoger geeindigd. Dat had ik echt leuk gevonden.
Hij kon zijn paard ook wat lastig beheersen en in een zuivere gang krijgen, net als ik (en daar hebben er dus meer last van: gadraf, gadrop, drölt, stalop, etc, maar vooral gahard). Zodra zijn paard wat verder weg was werd het voor mij een stuk makkelijker om ze wat in te houden. Volgens mij wil ze altijd vóór dat paard dat ze voor zich ziet. Ja, puntje om aan te werken met de indruk dat dit ook een beetje in de aard van het beestje zit. Tricpes zijn pumped in elk geval na zo'n wedstrijd.... :=

Möllie
Forumverslaafde

Berichtdoor Möllie » 03 jun 2015, 15:36

@Leonie, ja, we waren nrs 6 en 7. In Ommen 3 en 6. Ik wil ook niet sneller, maar ik moet vooral in de eerste ronde een midden vinden tussen inhouden (energie in mijn lijf) en laten gaan (de gewenste voorwaartse energie). We hebben daarom lus 1 wat sneller gereden dan lus 2. Verloren energie is ook niet zo fijn. Nou ja, je kent dat wel.
Als het aan Jörd ligt gaat alles in galop :love: :(

Waardes zijn belangrijker. In de vetgate kon ik veel sneller aanbieden dan Jón-Ur, maar we reden toch samen, dus ik moest wachten. Dus wel iets eerder aangeboden (maar veel later dan anders omdat Hf Jón-Ur omlaag moest en ik niet weg wilde lopen met Jörd), maar ook 2 minuten later weggereden dan ik mocht. 48 bij nakeuring heeft ze eigenlijk altijd d:)d
Borbo's en loco gingen super en algemene conditie ben ik erg tevreden over. Dit paard heeft zoveel in haar mars. Waar Jón-Ur al wat last begon te krijgen van de warmte, banjert zij altijd gewoon door. En bij loco liet ze een keurige draf zien ook nog.

Als ruiter heb je nu 9 winstpunten nodig. Als paard ook. Jij hebt op verschillende paarden de winstpunten gehaald, dus mag jij wel KII rijden, maar je paarden nog niet (hoewel: Jvar wel denk ik?). Jij mag wel op onze paarden een KII rijden. Voorheen was dat 15 punten, maar is teruggedraaid naar 9.

Leuk dat jullie toch weer samen starten!

Möllie
Forumverslaafde

Berichtdoor Möllie » 03 jun 2015, 15:38

oh ja, op het endurance-forum zie je de link naar de endurance database. Daar zie je al je wedstrijden per ruiter en per paard.

miss fálki
Draver

Berichtdoor miss fálki » 03 jun 2015, 20:28

@ Möllie gahard :rofl:

erg leuke naam voor de gang die mijn kwpn'er ook had (op les) en nog een klein beetje heeft (richting wei) :D
ik ga hem erin houden ;)

Groet Karin.

Möllie
Forumverslaafde

Berichtdoor Möllie » 05 jun 2015, 10:36

d:)d zo wordt een KWPN-er toch ook een 4-ganger :P

Yo-Rien
Draver

Berichtdoor Yo-Rien » 05 jun 2015, 16:13

He, ik zat even te kijken, Renkum is bij de Mariahoeve of niet?
Jullie rijden langs Vinur, zwaaien jullie allemaal even naar hem? Hij staat vast uitbundig te hinniken als er zoveel leuke paardjes langs komen :-P Hopelijk heb ik die zondag even tijd om te kijken!

miriam
Forumverslaafde

Berichtdoor miriam » 08 jun 2015, 12:45

Leuk dat het zo goed gaat met de IJslanders in de endurance. Ik volg het niet heel goed, aangezien mijn endurancecarrière jaren stil zal liggen ;) Maar jullie prestaties probeer ik wel in de gaten te houden natuurlijk!

Ik tuf gezellig rond met Abel, die eigenlijk in zeer goede doen is. Ik twijfel al een tijdje over Renkum. Besloten het niet te doen, maar nu is de inschrijving weer langer open en kan ik ook op de zaterdag plots toch rijden. Nu twijfel ik dus opnieuw :roll: Zou wel de impulsklasse worden, Abel heeft geen startkaart en die 8km per uur is ook wel prima met een maar half getraind paard.

Möllie
Forumverslaafde

Berichtdoor Möllie » 08 jun 2015, 19:59

Miriam, niet twijfelen, gewoon lekker stukkie rijden. Lekker om weer ff wedstrijdje te snuiven. Het wordt prachtig weer volgens mij.
Is er een kans dat je hem weer in de endurance verder gaat rijden? Hij is toch KIII? Heb je al weer een endurance-pup of houd je het voorlopig bij gangenrijden?

Terug naar “Recreatieve en overige evenementen”