Blossi frá Valkering

Paulien
Forumverslaafde

Berichtdoor Paulien » 21 mei 2012, 23:56

Denk erom! Alleen aalstreep maakt nog geen wildkleur, elke 'basiskleur' kan ook een aalstreep hebben.

Bij een wildkleur zie je duidelijk de 'verdunning' over de basiskleur van het lichaam (in geval van bruin: diep rood/bruin wordt vaal bruin/oranje) en meestal zie je ook één of meerdere van de andere wildkenmerken zoals een duidelijk donkerder hoofd, zebrastrepen op de benen, soms zelfs een (bij IJslanders vaak vaag) schouderkruis.

Als je ziet hoe licht hij geboren is gok ik alsnog wildkleur, maar vachten van pasgeboren veulens beoordelen van foto's blijft een kunst ;)

Oftewel, meer foto's!!! ;)

De donkere benen komen vanzelf onder de veulenvacht vandaan, of hij nou wel of geen wildkleur is, want een 'gewone bruine' (wat hij op zijn minst is) heeft ook zwarte benen die in eerste instantie niet zwart lijken ;)

sneuwwitje
Renner

Berichtdoor sneuwwitje » 22 mei 2012, 00:21

van harte gefeliciteerd met dit kleine wondertje!!! knapperd zo te zien.
kleur, geen idee ben hier geen expert in.
wel in blossi, want zo heete mn eerste. hij is ondertussen 26 al is hij nit meer van mij, toch altijd nog in mn hart. hij was een bruine, met veel roodkleur in zn vacht vooral winters en ook wat rode plukjes in zn zwarte manen. was ook qua temperament een echte blossi (steekvlam, de glanzende)
een super paardje
de jouwe wordt/ is dit ook denk ik.
leuke naam vind ik, al heb ik er natuurlijke wel warme herinneringen aan :love:

Spinet
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor Spinet » 22 mei 2012, 13:16

<span style='font-size:12pt;line-height:100%'><span style='color:green'>Gezien het niet de bedoeling is 2 gelijke topic te hebben in 2 rubrieken heb ik ze samengevoegd tot 1 topic in het veulenboek!</span></span>

Carmen.
Tölter
Contacteer:

Berichtdoor Carmen. » 22 mei 2012, 19:14

Wat een mooi veulen! Gefeliciteerd!

Jane Valkering
Draver

Berichtdoor Jane Valkering » 22 mei 2012, 21:29

<span style='font-size:12pt;line-height:100%'><span style='color:green'>Gezien het niet de bedoeling is 2 gelijke topic te hebben in 2 rubrieken heb ik ze samengevoegd tot 1 topic in het veulenboek!</span></span>
Bedankt Iris

Jane Valkering
Draver

Berichtdoor Jane Valkering » 22 mei 2012, 21:35

Denk erom! Alleen aalstreep maakt nog geen wildkleur, elke 'basiskleur' kan ook een aalstreep hebben.

Bij een wildkleur zie je duidelijk de 'verdunning' over de basiskleur van het lichaam (in geval van bruin: diep rood/bruin wordt vaal bruin/oranje) en meestal zie je ook één of meerdere van de andere wildkenmerken zoals een duidelijk donkerder hoofd, zebrastrepen op de benen, soms zelfs een (bij IJslanders vaak vaag) schouderkruis.

Als je ziet hoe licht hij geboren is gok ik alsnog wildkleur, maar vachten van pasgeboren veulens beoordelen van foto's blijft een kunst ;)

Oftewel, meer foto's!!! ;)

De donkere benen komen vanzelf onder de veulenvacht vandaan, of hij nou wel of geen wildkleur is, want een 'gewone bruine' (wat hij op zijn minst is) heeft ook zwarte benen die in eerste instantie niet zwart lijken ;)
Haaaii ,

Heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Er is nog wel eens een grote kans dat je gelijk hebt!
En we hopen ook dat je gelijk hebt, en dat hij niet verschimmeld =).

Groetjes.

petrakolen
Renner
Contacteer:

Berichtdoor petrakolen » 23 mei 2012, 17:06

Darri frá Kolhar: wildkleur bruin.
Als veulen:
Afbeelding

en als 3 jarige:
Afbeelding

Jane Valkering
Draver

Berichtdoor Jane Valkering » 27 mei 2012, 18:23

Jaa inderdaad , dat is zijn kleurtje ! Bedankt petrakolen. Leuk , gave kleur !

Wieke
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor Wieke » 01 jun 2012, 21:19

Wildkleur bruin.... Mooi kind Jane! Gefeliciteerd. Ik kom eerdaags (beetje druk hier...) op kraamvisite... hihi...

Liefs, Wieke

Jane Valkering
Draver

Berichtdoor Jane Valkering » 03 jun 2012, 12:44

Wildkleur bruin.... Mooi kind Jane! Gefeliciteerd. Ik kom eerdaags (beetje druk hier...) op kraamvisite... hihi...

Liefs, Wieke
Heel leuk al kom je kijken =).

smash
Stapper
Contacteer:

Berichtdoor smash » 04 jun 2012, 14:29

Gefeliciteerd! Tsja, van kleuren heb ik ook geen verstand. Vind sowiezo dat het toverballen zijn. :o
Vind het bij honden dan toch makkelijker om te zien, welke kleur ze krijgen... :')
Maar als ik zo kijk naar de foto's van wildkleur bruin, zie ik de gelijkenis :+:

groetjes Hèlen

Terug naar “Veulenboek”