Veulens fra Skoti NL/IS

pink
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor pink » 07 jun 2012, 19:42

Na onze mooie, heel zwarte, Eilifur kwam ook Valtyr gezond en wel ter wereld. Zijn vader is Náttar, zijn moeder Valdis (v: Keilir), zij is een eerste premie merrie. Valtyr fra Skoti is een bijzonder mooi kereltje, en net als zijn moeder wildkleur bruin.

Op IJsland zijn er ondertussen ook al weer 2 nieuwe bij! Eerst was er Símon fra Skoti, uit de eerste premie merrie Seytla, en nu zijn daar 2 merrie veulens bij:
vosmerrie Vanadis (m: Vaka fra Akurgerdi, v: Omur frá Kvistum de Landsmot winnaar van vorig jaar) en
Góa fra Skoti (moeder Gydja fra Thufu (Orri) en vader He∂inn fra Feti ), zij is vos geboren maar verschimmeld.

Ik hoop van de IJslandse veulens nog wat foto's door te krijgen. Ik heb nu wel een fotootje via de telefoon gekregen. Ik kan zien dat het vos is... maar meer nog niet echt.

Het is een vossen jaar in IJsland :rofl: en een Náttar jaar in NL. Hoewel we 1 uitzondering hebben: Myrra verwacht haar veulen van Glotti fra Krá nog. We hebben naast Myrra nog Skor dragend, dus het blijft nog even spannend. Ik hoop ontzettend dat ik wat foto's kan plaatsen. Zelf heb ik op het moment weinig tijd voor foto's enzo, en Marije gaat me verlaten voor ene maand :'( := maar, we gaan ons best doen!

Lucienne
Forumverslaafde

Berichtdoor Lucienne » 07 jun 2012, 20:51

Ja hier horen wel foto's bij hoor! Gefeliciteerd met al dat liefs en moois. Dat zal wel druk worden zonder je zusje :aai: Hoop dat het een leuke reden heeft, dat ze zo lang weg gaat en niet iets ernstigs!

Sigrid
Tölter

Berichtdoor Sigrid » 07 jun 2012, 22:11

Gefeliciteerd met alle veulens. Ben benieuwd naar de foto's!

Leosan
Tölter

Berichtdoor Leosan » 07 jun 2012, 23:23

Het is een vossen jaar in IJsland  :rofl:  en een Náttar jaar in NL. Hoewel we 1 uitzondering hebben: Myrra verwacht haar veulen van Glotti fra Krá nog.
Bedoel je niet Gabriel? Vorig jaar ben ik mee geweest haar op te halen en toen hebben we haar toch echt uit het weiland gehaald van déze knapperd? :D

Afbeelding

En gefeliciteerd met alle prachtige veulens tot nu toe!

Yndi
Forumverslaafde

Berichtdoor Yndi » 07 jun 2012, 23:32

En Sif toch ook nog?!
Valtyr is echt prachtig ja!
(jammer dat ik je gemist heb toen ik er was vandaag...)

Kímni
Renner

Berichtdoor Kímni » 09 jun 2012, 10:11

Eh, ik begin de tel kwijt te raken... Wat een veulenboom bij jullie! Als ze in Nederland er allemaal zijn, komen we ze bewonderen!
Groetjes, Lia

Ninx
Forumverslaafde

Berichtdoor Ninx » 09 jun 2012, 11:10

Prachtige diertjes allemaal *o* *o* *o*
Ik vind het veulen van Elja natuurlijk helemaal 'the bomb'.... ;-)

pink
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor pink » 09 jun 2012, 18:52

hahahaha Rosan je hebt helemaal gelijk! Op de foto staat zelfs Myrra op de achtergrond :P Al die namen ... haha, begint allemaal met een G.. 8)7 Glotti vond ik juist niet bij Myrra passen, maar Gabriel wel! Jah, ben echt erg benieuwd naar deze combinatie!
PS foto's komen zsm!!!!! (er staat wel veel op Facebook he... hoe krijg ik die nou weer hier, ben niet zo'n klusser op foto gebied)

EDIT ja Mieke Sif is ook dragend van Náttar, maar dat veulen is voor Mieke H! :D

Nog een EDIT: Lucienne, ze gaat een maand stage lopen in Zweden, bij EU station Stenholmen. Echt heel leuk en leerzaam dus. :D en ik heb top-meiden en mannen om me heen, dus ik red me wel. hoop ik. denk ik. ;)

pink
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor pink » 27 jun 2012, 11:09

Sif met Spá (van Mieke v Herwijnen) vader Náttar.
Afbeelding

Valtyr met Valdis (eerste premiemerrie v: Keilir)
Afbeelding

Valtyr, Valdis, Eilifur en Elja
Afbeelding

Elja met Eilifur (check zijn beentje!)
Afbeelding

Elja en Eilifur
Afbeelding

Valdis en Valtyr
Afbeelding

Spá
Afbeelding

Lukka
Stapper

Berichtdoor Lukka » 27 jun 2012, 11:25

Van sommige dingen kun je niet genoeg zien.........

Imke

Terug naar “Veulenboek”