Djarfur's dagboek

In dit subforum kan je een dagboek aanmaken waarin je de training en het leven van je paard(en) kan delen.
the_icelander
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor the_icelander » 17 mar 2013, 23:52

Jaaa!!!! Vandaag was het inderdaad zo ver! Vandaag heb ik mijn prachtige nieuwe NeelZetel opgehaald! Of ook wel mijn prachtige Prydi buffalow! Vanmiddag dus afgereisd naar Duitsland, waar het brein achter deze prachtige zadels woont. Neel en ik hebben een heerlijke rit door de prachtige omgeving gemaakt, (zeker voor herhaling vatbaar trouwens :) ) en toen we weer naar huis zouden, ben ik meteen door naar stal gesjeesd, en het zadel op Djarreman uitgeprobeerd. Vinur staat buiten, dus die is morgen aan de beurt.

Hier wat plaatjes van mijn mooie zadel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de foto's lijkt het kleurverschil erg groot, maar dat komt door de flits. Het leer is heel mooi ruig op de zweetbladen met zacht suède achtige zitting en kniewrongen. Ik ben er erg blij mee!
*o*

Nu kan Djarreman dus écht aan de bak!

To be continued......... :D

Roskur
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor Roskur » 18 mar 2013, 11:31

Wat leuk dat hij weer terug is, het filmpje ziet er ook leuk uit! d:)d En mooi nieuw zadel hoor! Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen over het rijden! :D

S&S
Forumverslaafde

Berichtdoor S&S » 26 mar 2013, 08:50

En hoe doet djarreman het?

the_icelander
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor the_icelander » 27 mar 2013, 23:15

Jaaaaaaa! Inderdaad, tijd voor een Update!

Onder het zadel blijft Djarfur het "moeilijk" vinden, of niet snappen of...? Ik durf het niet te zeggen. Toen ik hem bij Siggi ophaalde, heb ik geweldige instructies mee gekregen, over hoe ik met zijn jumpy gedrag om kon gaan. Dat gaat heel erg goed. Als hij het teveel vind worden, en dan bedoel ik teugeldruk samen met beenhulpen, dan ging hij altijd uit zijn panty. Nu weet ik dat als ik de teugels los gooi, Djarfur gewoon stil stat. Heeeel handig om te weten, maar wel vreemd, want het gaat precies tegen je natuur in. (Normaal neem je teugels aan als een paard er vandoor knalt.) Maar goed, dat is een kwestie van wennen en werkt bij ieder paard weer anders.

Vandaag ben ik vroeg naar stal gegaan, want ik was een uur eerder vrij dan in de planning lag, mooi meegenomen dus. Kom ik op stal, was ik glad vergeten dat er lessen waren in de binnenbak... Balen. Ik ben maar met Djar gaan wandelen. Het dorp was best druk met verkeer op dat moment. Zelfs de oversized vuilnisauto kwam langs. We hebben enorme blaffende honden gezien, bestelbussen met aanhanger en zelfs een tracktor met een rammelding eraan.... Djarfur was nergens bang voor! Ik heb me enorm verbaasd... Hoe gaaf is dat?? *o*

Ik kreeg er ineens vertrouwen in, en ben op een doodlopende weg gewoon opgestapt.

Oortjes waren alert naar voren gericht, (dat heeft hij in de bak NOOIT) en hij was voor zijn doen ook nog wel wat voorwaards. Ik was zo blij!! We hebben het doodlopende weggetje een paar keer op en neer gereden, zelfs een stukje draf en een heerlijk stuk taktzuivere tolt gehad van hem! De terugweg ben ik er weer naast gaan lopen, want je weet maar nooit in het verkeer... Zo goed is ons "stuur" nog niet, maar dit geeft me wel heel veel vertrouwen! Komende week gaan we gewoon nog een keer!

TROTS!!!!! :love:

Djar met windhooskapsel in zijn stal :=
Afbeelding

Met zijn vriendinnetje (waaghals) Marita :)
Afbeelding

Nét afgestapt na ons fijne buitenritje
Afbeelding

gewoon even zijn lekkere koppie.
Afbeelding

na het rijden mocht hij nog even rollen in de binnenbak, maar hij vreesde dat hij weer aan het werk moest. Hahaha! (hij heeft een hekel aan de bak)
Afbeelding

the_icelander
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor the_icelander » 27 mar 2013, 23:33

Oh, en trouwens, ik wil ook nog even kwijt dat ik heeeeeeeeeeeeel blij ben met de vetjes die hij momenteel al gekweekt heeft! 0:)

Foto 1 is van juli 2012

Afbeelding

Foto 2 is van afgelopen week.

Afbeelding

Friskur
Renner

Berichtdoor Friskur » 28 mar 2013, 10:30

Gaaf hoor d:)d

Groetjes,
Helene

selur
Renner

Berichtdoor selur » 28 mar 2013, 11:12

leuke update! Ik zou zeggen de bak vermijden en zoveel mogelijk lekker naar buiten met hem!!
Veel plezier en succes

Antinna
Renner

Berichtdoor Antinna » 28 mar 2013, 12:45

wat goed dat je daar op dat weggetje hebt gereden. Dat kan je zo'n super gevoel geven!

elly
Telganger

Berichtdoor elly » 28 mar 2013, 18:23

Leuk dat het zo goed gaat en leuke foto's. Maar klopt het dat je neusriem vreemd over het bit zit, blokkeert het zo niet?

the_icelander
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor the_icelander » 28 mar 2013, 18:49

Ja, dat zag ik ook op de foto, maar de neusriem valt er heel los overheen... Hij zit niet vast... Dus hij merkt er niks van! :-)

Birna
Tölter

Berichtdoor Birna » 28 mar 2013, 19:02

Leuke foto's en wat fijn dat het zo goed met hem gaat! Lekker veel kilometers vreten.

Ik heb ook zo'n paard gereden waarbij je de teugel beter los kon gooien als het hem teveel werd. Dat is even wennen, maar als het werkt, waarom niet? Daar heb ik een onwijs leuk rijpaard aan gehad.

Heel veel succes met Djarfur!

gr Karin

Nienke65
Draver

Berichtdoor Nienke65 » 28 mar 2013, 20:25

Wauw, wat klinkt dat goed!!! Draf en tactzuivere tölt?? Ik geloof dat hij maar eens moet kennis maken met Hringey, dan mag hij uitleggen hoe dat moet :=

the_icelander
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor the_icelander » 28 mar 2013, 20:33

Jaaa Nienke, misschien zeeeer binnenkort maar even het bos in! :) *o* *o* *o*

steffi
Forumverslaafde

Berichtdoor steffi » 29 mar 2013, 08:32

Veel succes met 'm....!
Even een klein zeurpuntje... dat meiske op de foto, ze draagt normaal toch wel een cappie??

Rat
Stapper

Berichtdoor Rat » 29 mar 2013, 09:49

Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn geweest! Kan me voorstellen dat je dan rondloopt met een smile van oor tot oor :bounce: (dat heb ik altijd na zoiets).
Ik volg jullie vorderingen want ik herken wel veel van wat je meemaakt met Djarfur met wat ik met mijn Matador meemaak (komt bij Siggi vandaan en die heeft dan echt gouden handen/zit/geduld/begrip etc.).

Terug naar “Dagboeken”