Litla-Arna van Kim en Jon

Deze rubriek heeft vanaf 2006 bestaan en is in augustus 2014 tot een eind gekomen.
Alle oude berichten zijn natuurlijk nog wel terug te lezen.
Blíkske
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor Blíkske » 09 jun 2014, 10:48

Voor paard van de week 24 zou ik Litla willen nomineren. Een wel heel bijzonder verhaal denk ik, ik hoop dat Kim daar hier wat meer over wil vertellen.

hakon
Forumverslaafde

Berichtdoor hakon » 09 jun 2014, 12:01

Wij vroegen ons laatst nog af of ze nog leeft. Ben erg benieuwd dus!

Friskur
Renner

Berichtdoor Friskur » 09 jun 2014, 21:20

Via Facebook vernomen dat ze zeer recent is overleden helaas. Wordt dus een postuum eerbetoon aan Litla-Arna aka Toeteltje.

Kirsten
Telganger

Berichtdoor Kirsten » 09 jun 2014, 22:52

Ja, ik las het ook op facebook, ze is dit weekend overleden...

Lila77
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor Lila77 » 10 jun 2014, 05:27

Dank je wel Karina !
Ik ben eigenlijk nooit meer hier, dus velen van jullie zullen haar niet kennen ;)

Ja ons lieve meisje....ik zei tegen een vriendin vorige week, dat ik gedroomd had dat ze dood op de weide lag..dus ergens onderbewust al wat aangevoeld en afscheid kunnen nemen..
Na een fijne, uitgebreide knuffelsessie en poetsbeurt zaterdagavond, trof ik haar zaterdagavond na anderhalf uur dood aan op de weide..
Zo geschrokken, maar zo dankbaar dat de natuur dit zelf geregeld heeft..we vonden niets wat op strubbelingen leek, ze is gestorven met haar oortjes naar voren..
Het is vreemd en ook al is het goed zo..het is verdrietig en moeten erg wennen aan het stille lege plekje hier thuis. Zo intensief verzorgd de laatste paar jaar van haar leventje.

Ik zal eerdaags even foto's plaatsen en het verhaal compleet maken..

Blíkske
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor Blíkske » 11 jun 2014, 01:18

Ja heel bijzonder verhaal vind ik, hoe het allemaal begon, ik geloof dat Sylvia/Koekie haar ergens "gevonden" had bij een handelaar toch? Hoe ze toen bij jullie terecht kwam en alsnog een prachtige eervolle oude dag kreeg, en zelfs nu zo bijzonder aan haar eind is gekomen. Een groot gemis voor jullie, maar wat een prachtige en waardige wijze om als paard aan je eind te komen! Dat zou toch ieder paard wel willen, en al wil je als eigenaar bij wijze van spreken dat zoiets helemaal nooit gebeurt natuurlijk, dat zou je voor je eigen paard toch ook niets liever wensen he..
Een mooi paard, een mooie geschiedenis. Ik werd er toen al door geraakt, en werd dat nu ook, bij dit eind. Sterkte met het gemis, en plaats nog maar gauw een paar hele mooie foto's van jullie mooie dame, ok!? :-)

Koekie
Forumverslaafde

Berichtdoor Koekie » 11 jun 2014, 07:06

Toevallig dat ik ook langs kom sappen en Lees dat Litla paard van de week is.

Ik wil graag vertellen hoe Litla zo op de weg van Kim en Joon gekomen is.

Ik ging naar Almelo [ godmagweten verweg van Amstelveen ] naar een IJslander kijken die op Marktplaats stond [ mijn Juultje ]
De dame die bij de handelaar werkten vertelde dat ze nog 2 ijslanders te koop hadden , een ruin en een merrie maar die was al wat ouder .

Dus wij naar de wei gelopen en daar stonden de 2 kandidaten hahah eentje enorm in het vet [ de ruin ] en een eentje met een schattig klein koppie in mijn favoriete kleur met een heleboel haar en ja hoor vertelde de dame [ die overigens heel erg leif was voor de paarden !! ] die ouwe kon je nog prima rijden := en dat ouwe merrietje die ging nog hard ook wist ze te vertellen en iets met vreemde gangen deed maar daar had ze geen kaas van gegeten ??

Afijn de week daarop daar gingen we weer maar nu gewapend met trailer om mijn Juultje op te halen en zeiden gelijke even gedag bij de andere 2 IJslanders die daar nog steeds stonden ?
En dan breekt je hart wat laten we eerlijk zijn ....................... een IJslander bij een grote paardenhandelaar dat wil je toch niet als Ijscofan ??

Dus met de twee asielzoekers in mijn hoofd naar huis gegaan en een oproepje geplaatst op het forum of er toch niet iemand was die dit schattige Toeteltje [ ja daar komt de bijnaam vandaan ] geen goed adres konden bieden ???
Kim en Joon hadden een plekje over op de wei , gingen onderhandelen over de "slachtprijs" betaalde veel te veel voor het ouwe bessie en waren de koning te rijk met hun nieuwe aanwinst en dat was Litla ook. Kim verteld vast verder .

tinus
Renner

Berichtdoor tinus » 14 jun 2014, 23:06

Mooi eerbetoon voor jullie oude bessie...
hopelijk hebben jullie inmiddels al een beetje een glimlach en mooie herinneringen als je aan haar denkt, hoewel het vast ook nog leeg voelt. Wat had zij een mazzel dat jullie op haar pad kwamen en wat hadden jullie een geluk nog een aantal jaren van deze speciale dame te mogen genieten!

Veel sterkte met de lege plek en heel veel mooie herinneringen (hopelijk deel je er nog een paar)
:aai:

groetjes martine

Sanne_
Forumverslaafde

Berichtdoor Sanne_ » 26 jun 2014, 10:36

Joehoeeee 0:)

Lila77
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor Lila77 » 26 jun 2014, 14:53

Dank jullie jongens :)

Litla is nu samen met haar beste maatje, de haflinger, die vorige week is ingeslapen..
Mooie herinneringen geven haar weitje weer wat licht :)

Terug naar “Paard van de Week 2006-2014”