Sleipnir, De grote, kleine, vriend van Martine

Deze rubriek heeft vanaf 2006 bestaan en is in augustus 2014 tot een eind gekomen.
Alle oude berichten zijn natuurlijk nog wel terug te lezen.
Lila77
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor Lila77 » 26 jun 2014, 14:57

Ik wilde graag de mooie, ondeugende rooie Sleip van Martine voordragen als opvolger van Litla deze week :)

Sleip heeft een poosje in Uffelte samen met onze meisjes gestaan..nouja, onze, meer die van Sleip, haha.
Knap paard, met eigenzinnig, maar vreselijk lief karakter die zijn harem een beetje in toom hield 😜

Martine, kom maar op met je verhalen en foto's :)

Leonie
Forumverslaafde

Berichtdoor Leonie » 26 jun 2014, 17:54

Jaaaaaa, Slepnir volg ik op FB! Bijzonder fotogeniek paard 😄😄
Kom maar op, Martine!

Imre
Forumverslaafde

Berichtdoor Imre » 27 jun 2014, 10:28

Leuke combi!! Gefeliciteerd Martine! *o*

Joepy
Tölter

Berichtdoor Joepy » 27 jun 2014, 10:41

Jaaaaa leuk, mooie Sleipnir! Ik volg hem ook op facebook :).

Leuk Martine, plaats maar veel van die mooie foto's.

groetjes Marianne

Nienke65
Draver

Berichtdoor Nienke65 » 27 jun 2014, 18:19

Ik ben benieuwd naar de foto's en verhalen!

tinus
Renner

Berichtdoor tinus » 27 jun 2014, 22:06

Ohhh, wat een verrassing zo aan het begin van het weekend, dank je wel Kim :D

Sleipie is alleen een jaar of 3 geleden al eens paard van de week geweest, volgens mij is 2 keer genomineerd zijn wel erg tegen de regels toch?

wat nu, wat nu? Ik heb nog wel voor 3 jaar aan verhalen en foto's, maar het moet wel eerlijk blijven natuurlijk...

Groetjes martine

Leonie
Forumverslaafde

Berichtdoor Leonie » 28 jun 2014, 10:42

Lekker foto's plaatsen

Roskur
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor Roskur » 29 jun 2014, 18:36

Ik heb even voor je gekeken Martine, en het is bijna 3 jaar geleden. Officieel mag het na 3 jaar weer, gezien het 3 jaar geleden is doe maar gewoon nog een keer hoor :) Dus kom maar op met die foto's en verhalen :D.

Funi
Telganger

Berichtdoor Funi » 29 jun 2014, 19:06

Gefeliciteeeeeeeeerd!!

Gewoon lekker vertellen wat er in de afgelopen 3 jaar weer is gebeurd en nieuwe foto's plaatsen!!

Spinet
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor Spinet » 30 jun 2014, 06:13

Gewoon lekker vertellen! ;)

Skorrie
Forumverslaafde

Berichtdoor Skorrie » 30 jun 2014, 11:40

Gefeliciteerd Martine en Sleipnir *o*

tinus
Renner

Berichtdoor tinus » 30 jun 2014, 20:00

Nou, aan Sleipnir (oftewel Sleip oftewel Sleipie, want zo wordt hij meestal genoemd) om als eerste tweemaal paard van de week te zijn... en mogelijk ook nog eens het laatste paard van de week?

Ik zal een korte update geven en daarna proberen uit te vogelen hoe je ook al weer foto's op het forum plaats, want dat is al weer een tijdje geleden...

Ik heb mijn zeer uitgebreide verhaal uit 2011 (ik krijg de link niet gekopieerd, sorry) eens even terug gelezen en merk dan meteen weer hoe dol ik toen al op mijn gekke bolle pownie was, maar ook hoeveel sterker onze band de afgelopen 3 jaren nog geworden is...

Inmiddels is Sleip via wat omzwervingen van de paradijselijke plek waar hij toen stond, in een heus paddockparadijs gekomen. Op de plek waar hij in 2011 stond stond hij 24 uur op het gras en werd hij moddervet. Voor zijn gezondheid ben ik toen op zoek gegaan naar een ander plekje.
Hij heeft inderdaad ter overbrugging nog een paar maanden bij de 3 knappe dames van Kim gestaan (dat was liefde op het eerste gezicht van alle kanten) en een tijdje bij de 3 dames van mijn helaas overleden vriendin Sabina. We kwamen er toen achter dat Sleip merries best leuk vond (tot die tijd negeerde hij merries in een kudde altijd, hij stond altijd bij de mannen, van de vrouwen snapte hij duidelijk niets en leuk spelen kon je ook al niet met ze)

Nu staat Sleip dus al ruim een jaar op een prachtige plek aan het bos, in een paddockparadijs, met 5 leuke IJslandse merries en een lieve shet. Hij heeft nu dus echt zijn privé harem. De eerste maand in deze kudde had hij zijn hormonen behoorlijk in de war, ik had ineens een complete stuiterSleip en ritjes waar we normaal meer dan een uur over deden, deed hij nu binnen een half uur om maar weer terug te zijn bij zijn meiden. Het was even alle zeilen bij zetten voor mij toen, maar al snel keerde de rust in Sleip weer terug en staat hij heerlijk met zijn vriendinnen te kroelen en ruzie te maken over het hooi (tsja het blijft een vreetzak :P ).
Een geweldige plek, we rijden zo het bos in en de hei op!

Ja en verder blijft Sleip gewoon Sleip, wat er ook gebeurd. Als er ergens actie is, staat hij bij voorkeur met zijn snufferd vooraan. Hij is eigenlijk altijd goed gehumeurd. Het gebeurt dan ook regelmatig dat kleine meisjes ter plekke verliefd worden op zijn ondeugende koppie, hem willen aaien en verzuchten dat ze ook zo'n mooie pownie willen (altijd zo leuk om te horen, hihi). Een knuffelkont is het trouwens absoluut niet. Hij staat graag bij je, vind het ook leuk om wat aan je te snuffelen, maar geaaid en geknuffeld worden vindt hij niet echt wat. Vooral met zijn hoofd en oren aanraken is het een vreselijke Miep.

De grootste grilligheid met rijden is er af. We hebben inmiddels de ruimte en grenzen van ons beiden aardig bepaald en we hebben zelden grote of enge discussies meer. Was hij een paard van extreme tempo's, (of niet vooruit te branden, of juist veel te snel) inmiddels hebben we een aardig tempo samen gevonden, hoewel ik me nog steeds af en toe afvraag waar het kwartje in moet :D of een soort dribbelend stuiterpownietje onder me heb.
Ik ben de afgelopen jaren best wel eens met mijn neus in het zand beland, we zijn samen aan de kletter gegaan en samen in galop over de kop gevlogen. Toch stap ik elke keer zo weer op zijn rug, het vertrouwen in hem blijft, en dat voor zo'n angsthaas als ik 4 jaar geleden was...

We zijn met wat meer regelmaat aan het lessen geslagen. We hebben les in het bos, en we proberen om de week een les rechtrichten aan de hand te volgen. Dit doet hem duidelijk goed, hij zit met zijn 19 jaar supergoed in zijn lijf en gaat steeds beter bewegen.
De afgelopen maanden zijn we heel voorzichtig de tolt wat aan het oppakken. De eerste aanzetjes zijn er, en hij heeft er eindelijk merkbaar lol in. En ik ook trouwens...

Kortom, de afgelopen 4 jaar heeft Sleip echt wel bewezen mijn "gouden"pony te zijn. Als ik het erf op kom word ik altijd met een lief gehinnik door hem begroet en is mijn dag weer goed.
Het mag dan een klein opdondertje met een grote mond en een zeer uitgesproken en eigenwijs karakter zijn, hij loopt zeker niet de sterren van de hemel en een supertolter zal het nooit worden. Maar Sleip is zoals Kim al schreef mijn grote, kleine vriend, of eerder mijn kleine GROTE vriend en die doe je nooit weg en heb je heel goed te koesteren!

Groetjes Martine

Sigrid
Tölter

Berichtdoor Sigrid » 30 jun 2014, 22:18

Gefeliciteerd met de benoeming van Sleip.
Leuk geschreven! Blijkt duidelijk uit dat je wijs bent met hem. Geniet lekker van je kleine GROTE vriend :D.

Carmen.
Tölter
Contacteer:

Berichtdoor Carmen. » 01 jul 2014, 23:26

Jullie zijn zo leuk samen! En ik zal, aangezien ik ze nog niet zie staan, nog even wat foto's van deze knappe man plaatsen. En een paar van jullie samen natuurlijk ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Haha, ja...deze ook! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze heb je zelf gemaakt (met je nieuwe camera?)! Wat is ie goed gelukt! d:)d
Afbeelding

tinus
Renner

Berichtdoor tinus » 01 jul 2014, 23:33

Een paar Carmen? :D

dank je wel voor het plaatsen, scheelt mij weer uitzoeken. En kan ik jou meteen mooi de eer geven voor het maken van de geweldige foto's, waar ik nog steeds superblij mee ben! _/-o_

groetjes martine

Terug naar “Paard van de Week 2006-2014”