Week 28

Deze rubriek heeft vanaf 2006 bestaan en is in augustus 2014 tot een eind gekomen.
Alle oude berichten zijn natuurlijk nog wel terug te lezen.
wyko
Renner

Berichtdoor wyko » 09 jul 2013, 15:16

Met wat hulp, hier het paard van de Week 28, is Gryla fra Skoti de lieve merrie van Wietske!!!

Kaeti
Forumverslaafde

Berichtdoor Kaeti » 09 jul 2013, 16:38

Ik krijg net een sms dat ik hier moet gaan kijken, en tadaaa, de mooiste schimmel ever is zomaar PvdW!! Dat is leuk!! (En dat is een lang verhaal, hahaha).
Bedankt voor de benoeming, ik ga me straks op haar verhaal storten.

Skorrie
Forumverslaafde

Berichtdoor Skorrie » 09 jul 2013, 17:59

Hee wat leuk Krieltje paard van de week *o*
Nou dat is wel een heel bijzonder verhaal want ineens had Wietske haar gekocht :rofl:

Ollie
Draver

Berichtdoor Ollie » 09 jul 2013, 18:18

Hahaha, kom maar op met je verhaal over die lieve mooie Kriel van je. Je weet het, ik heb een zwak voor haar...

Kaeti
Forumverslaafde

Berichtdoor Kaeti » 09 jul 2013, 20:15

Grýla, mijn internetliefde, is in '09 geboren, een Farsællkind.

Af en toe zwabber ik wat op internet rond en kwam op de site van frá Skoti. Daar stond een foto van haar, samen met nog een schimmelveulen, Dis.
Wat ze over zich had weet ik niet, maar vanaf die ene foto heeft ze me ingepakt. En ik heb haar, of zij heeft mij, daarna niet meer los kunnen laten. Marije en ik praatten eens over haar, Marije stuurde foto's, en ondertussen bleef ze rondspoken.

In 2011 gingen we met een aantal IJslanderfans vanuit het Noorden naar de forum-opendag bij Skoti. Er was een heuse verkooplijst met een aantal paarden daarin beschreven, met hun kwaliteiten. Grýla stond er ook op. Niet ongewoon, want hoewel ik wel door had laten schemeren dat zij deep down 'mijn' paard was, was er hier bij mij thuis geen extra ruimte voor haar en had ik niet toegezegd haar te kunnen kopen. Ze was alleen niet in Weesp, ze stond met een behoorlijke groep andere merries in Bentelo, bij Marieke.
Achter haar naam op de verkooplijst stond danwel dat ze te koop was, maar ze eigenlijk bedoeld was voor Wietske. *smelt*

Weer wat later gingen we met ongeveer hetzelfde groepje IJslanderfans op speurtocht naar De IJslander voor Manon en zo kwamen we ook bij Marieke op het erf. Uit die enórme kudde paarden was er maar één die ik gelijk zag: Grýla. Ik had al zo gehoopt dat ik niet om haar moest zoeken, dit was tenslotte de eerste keer dat ik haar in het echt kon zien. Maar mijn onderbuikgevoel klopte, ze was het!
Het heeft nog heel wat voeten in de aarde gehad, maar uiteindelijk hebben wij haar in augustus '12 opgehaald. Een zucht van verlichting en een feestje!!

Eerste kennismaking op Friese bodem:
Afbeelding

Ze voelde zich hier gelijk thuis, liet zich niet in een hoekje zetten en vindt echt alles leuk en interessant.
Afbeelding

Geen tijd om leuk op de foto te gaan, er moet gevreten worden.
Afbeelding

Volgens mij zijn er alleen maar foto's van haar waarop ze staan te grazen. Maar geluierd wordt hier ook:
Afbeelding

Toen werd ik kort nadat Grýla thuis kwam ziek. Heel heftig. Gelukkig met een goede afloop, maar elke contrôle blijft het spannend. Ik was blij dat zij hier was. Door al die drukte en nog meer persoonlijke rompslomp is het inrijden erbij gebleven, maar we hebben wel een beetje gevoeld hoe ze het vond:
Afbeelding
Elisa klom erop en Grýla deed alsof ze dat al jaren gewend was.

vandaag:
Afbeelding

Tháttur
Forumverslaafde

Berichtdoor Tháttur » 09 jul 2013, 20:55

Gefeliciteerd *o* *o*

Wat een leuk verhaal!
Jullie moesten elkaar gewoon tegenkomen. *o*

Ollie
Draver

Berichtdoor Ollie » 09 jul 2013, 21:04

Het heeft gewoon zo moeten zijn, Wietske!
Toen we bij Marieke waren om voor mijn toekomstige IJslander te kijken, vond ik het zó mooi om te zien hoe jij en Gryla meteen elkaar vonden, en hoe jullie stonden te "tutten"...
En dat inrijden? Dat komt nog wel, wijffie. Jullie hebben nog zóveel jaren samen in het vooruitzicht, dat worden nog héél veel gezellige ritjes, vele Paarden4Daagse Zorgvlied rijden, heel wat bossen doortölten, en ga zo maar door.
En tot die tijd; alleen het uitzicht vanuit huis op die mooie kudde van jullie is al genieten, joh!
En gelukkig zit je niet zonder paard; je hebt altijd je supertölter Limra nog!

Antinna
Renner

Berichtdoor Antinna » 09 jul 2013, 21:31

Van harte gefeliciteerd met de benoeming! Leuk om te lezen hoe ze op je pad is gekomen.

Denise
Renner

Berichtdoor Denise » 10 jul 2013, 09:37

Wietske gefeliciteerd! Leuk eens wat meer over je speciale dame te lezen.

FraGervi
Renner
Contacteer:

Berichtdoor FraGervi » 10 jul 2013, 10:11

Gefeliciteerd! En nog heeeeel veel plezier samen.

Zo gaat dat: foto zien en verkocht zijn.... ik ken het probleem... :P

Kaeti
Forumverslaafde

Berichtdoor Kaeti » 10 jul 2013, 11:33

'Normaal gesproken' ben ik een hele impulsieve koper; aankomen, paard bekijken, voelen opwelke golflengte zij (heel apart, ik heb nog nooit een ruin/hengst gekocht) zit en dan is het ja of nee. Dat is gewoonlijk binnen een half uur rond. En alle aangekochte paarden bleken een goede match, zowel voor onze dochters als voor mezelf.
Maar deze schimmel, dit is echt een gevalletje 'emo'.

Haar mooie schimmelappeltjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kaeti
Forumverslaafde

Berichtdoor Kaeti » 10 jul 2013, 11:36

Afbeelding

Móála, Grýla, Limra en Lista met dochter Aniëlle, febr. j.l.

hakon
Forumverslaafde

Berichtdoor hakon » 10 jul 2013, 12:12

Ahhhhh, Wiets haar droompaardje paard van de week. Nou ja, paardje ze is echt mega. Zal straks wel mooi lijken, ukkie wietske er op haha. Ben zo benieuwd hoe ze het gaat doen en of de klik met rijden er ook is!

Joepy
Tölter

Berichtdoor Joepy » 10 jul 2013, 12:26

Wat leuk!! Gefeliciteerd. Mooi paard. Ik hou wel van schimmeltjes :).
En wat staan ze op een supermooie plek zeg. Hebben jullie goed voor elkaar zo.

Koekie
Forumverslaafde

Berichtdoor Koekie » 10 jul 2013, 18:25

Kijk dat is dan weer zo leuk van het forum [ oké je moet er een stukkie voor rijden ] maar ik heb haar in het echie mogen aanschouwen .

Nou weet ik niet zo snel wie haar Krietje noemde in de voorgaande reactie's ??? Maar het is een joekel van een paard hahahhahha prachtige merrie . Nou had ik ook een zwak voor haar vader dus ik snap je wel Wiets .

Wiets heeeeeeeeel veel plezier deze week ! *o* *o* *o*

Terug naar “Paard van de Week 2006-2014”