Baldintata van Susanne

Deze rubriek heeft vanaf 2006 bestaan en is in augustus 2014 tot een eind gekomen.
Alle oude berichten zijn natuurlijk nog wel terug te lezen.
Elke
Draver
Contacteer:

Berichtdoor Elke » 25 nov 2013, 08:36

Het nieuwe paard van de week: Baldintata (aka Beppie) van Susanne!
Niet de makkelijkste tante maar die twee zijn zo leuk met elkaar!

baldintata

Berichtdoor baldintata » 25 nov 2013, 10:13

Ja leuk! Paard van de week.

Elke
Draver
Contacteer:

Berichtdoor Elke » 25 nov 2013, 13:55

Dat betekent dat we verhalen en foto's willen ;-)

baldintata

Berichtdoor baldintata » 26 nov 2013, 06:42

Ik ben niet heel actief op het forum. Vind het ook leuk dat mijn paardje paard van de week is.

Baldintata is een 6 jarige zwart bonte merrie. Ze is gefokt door Inge Frieling. In 2009 heb ik haar gekocht.

Baldintata is een lieve stoere brutale pony maar niet altijd makkelijk.

In 2010 Heb ik Elke gevraagd of ze mij wilde helpen met Baldintata. Ik ben lessen gaan volgen bij Elke. We zijn begonnen met het loswerken,grondwerken en lange lijnen. Misschien vind Elke het leuk om er iets over te vertellen? Elke heeft ons zien groeien naar een sterke band.

Jan heeft haar een jaar geleden ingereden. Het rijden gaat goed al heeft ze haar kunstjes. We hebben 16 nov mee gedaan aan enjoy the ride. Oeps ze was iets te enthousiast. Voor we weg gingen liet ze even haar kunstjes zien. De rit heeft ze heel goed gereden. Ondanks haar kunstjes ben ik heel trots op haar!

Ik probeer of ik foto's op het forum kan zetten.

gr Susanne

baldintata

Berichtdoor baldintata » 26 nov 2013, 11:35

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ineke
Draver

Berichtdoor Ineke » 26 nov 2013, 16:10

Wat een leuk paard, ik vind bonte ook heel mooi en jouw paard heeft een erg leuke uitstraling!

velky
Renner
Contacteer:

Berichtdoor velky » 27 nov 2013, 00:40

Jeee, gave bonte!!
Ze ziet er goed uit.
Gefeliciteerd met jullie benoeming.
Wij willen meer weten!!!
Wie zijn haar ouders?
Waarom ben je op haar gevallen?
Wat doen jullie saemn het liefst?

En natuurlijk meer foto's! (al kan ik dit zelf ook niet)

stassa
Tölter

Berichtdoor stassa » 27 nov 2013, 09:32

Wauw wat is ze leuk geworden ik ken haar als veulen en papa en mama ken ik ook.

Heb zelf nog een half zus van baldintata.

groetjes johan

Kirsten
Telganger

Berichtdoor Kirsten » 27 nov 2013, 09:47

Ja leuk om haar te zien nu ze "groot" is! Ik ken papa en mama ook en heb ook een halfzus van haar! Ben benieuwd hoe ze verder is en meer foto's zijn altijd leuk :D !

baldintata

Berichtdoor baldintata » 27 nov 2013, 12:12

De ouders van Baldintata zijn Fjödur frá Bakka en Gandur von Erlengrund. Baldintata is in november geboren en heeft een laten start gehad. Als klein meisje wilde ik graag een ijslander. Ik had een shetlander waar ik aangespannen mee rij en wilde graag een grote waar ik op kon rijden. Het kwam er niet van. In 2009 is mijn droom uitgekomen. We zijn opzoek gegaan we hebben meerderen IJslanders gezien. Bij Inge stond een zwarte IJslander Skerjála te koop. Ik een afspraak gemaakt om te kijken. Ze stond in een kudde met een schimmel en een bonte Baldintata. Baldintata stond gelijk naast mij en viel mij op maar ja we gingen kijken naar Skerjála. We hebben toen afgesproken dat ik er over na zou denken. Een paar dagen later hadden we afgesproken om Skerjála te kopen. Maar daar stond Baldintata naast mij. Inge zei tegen mij waar denk je het meest aan Baldintata of Skerjála. Ik heb toen Baldintata gekocht.

Ik wis dat ze nog niet veel kon want ze was toen 2 jaar en liep in een kudde maar had niet verwacht dat ze kunstjes kon. In 2010 las ik een stuk van Elke en die woont vlak bij ons. Ik heb haar toen gevraagd of ze ons wilde helpen. Want wilde graag met haar kunnen lopen en niet met al haar kunstjes. We zijn toen begonnen met loswerken. Ik ging haar steeds beter begrijpen en zei vond het super leuk om te doen. Na een tijdje zijn we begonnen met grondwerk. Dat ging heel goed we leerde om samen normaal te lopen geen kunstjes. We zouden mee doen met een workshop. Omdat het trailerladen niet haar ding is zijn we dat gaan oefenen. S' Ochtends zo de trailer maar op de workshop pff wat was ze druk. De trailer in ging ook niet makkelijk. Thuis hebben we het grondwerk weer opgepakt. Dat ging super goed en vond dat we mee konden met Elke op kamp. Op kamp ging het ook heel goed we hebben het ook erg naar ons zin gehad i.p.v. buitenrit gingen we met kampgenoten wandelen.

Afbeelding

Een tijd na kamp zijn we begonnen met lange lijnen. We hebben er veel van geleerd. Het inrijden heeft jan voor mij gedaan.

Het rijden gaat goed ondanks de kunstjes. Soms jammer dat mensen niet met ons willen rijden omdat ze zo druk kan zijn. Ik leer steeds meer hoe ik er mee moet om gaan.Maar vind het toch jammer. Ons doel volgend jaar is om mee te doen met een trektocht.

groetjes Susanne

DarioHartje
Draver

Berichtdoor DarioHartje » 27 nov 2013, 12:49

wat een leuke bonte tante ! echt een persoonlijkheidje zo te horen ! nog veel plezier en geluk samen !

Anne S
Forumverslaafde

Berichtdoor Anne S » 27 nov 2013, 12:53

hihi, ik ken sowieso een volle broer en zus van haar van heel dichtbij. D'r broertje is heel lief, 't zusje is een bijdehandje. Leuk om zo over haar te horen! En Jan heeft mijn ruintje ook ingereden, was ik toen ook zo blij mee. :) Veel plezier nog met haar.

hrolfur
Tölter

Berichtdoor hrolfur » 01 dec 2013, 11:23

Leuk om te lezen.
Ik heb een volle zus van haar, Hagamús. Ik hoop dat ze iets minder druk is dan de jouwe ;-) Van Jan en Elke wist ik dat ze haar hadden helpen beleren en inrijden. Dus iets wist ik al van haar. Ben wel benieuwd, er zijn 5 volle broers en zussen van jouw paardje.
Groetjes, Lia

anny
Stapper

Berichtdoor anny » 01 dec 2013, 11:25

Gefeliciteerd! Leuk paard.

baldintata

Berichtdoor baldintata » 01 dec 2013, 18:27

Afbeelding

Terug naar “Paard van de Week 2006-2014”