Limra van Saskia

Deze rubriek heeft vanaf 2006 bestaan en is in augustus 2014 tot een eind gekomen.
Alle oude berichten zijn natuurlijk nog wel terug te lezen.
Fjola
Draver

Berichtdoor Fjola » 03 feb 2014, 12:04

Zo ons verhaal is verteld, nogmaals bedankt dais voor de benoeming. Flook heeft lekker een extra appel gehad hoor 0:)
Nu is het tijd voor het volgende stel!

ik wil graag Limra van Saskia kiezen als paard van de week! Ik heb Limra een paar keer gezien, toen ze nog van els was, maar tijdens de gezellige ijslander rit heb ik Saskia en limra voor het eerst samen gezien, wat een leuk koppel!

Kom maar op met die verhalen en foto's!

steffi
Forumverslaafde

Berichtdoor steffi » 03 feb 2014, 12:48

Leuk, dat grappige schimmeltje!

kaenjo
Renner

Berichtdoor kaenjo » 03 feb 2014, 12:53

wat lief dankjewel. Limra paard van de week wat leuk.

Ik heb limra 5 jaar geleden leren kennen bij Els. Ik was er toen net achter dat ik misschien niet meer zou kunnen rijden vanwege de reuma en toen zei mijn reumatoloog probeer anders eens gangenpaarden. Daar had ik nog niet aan gedacht. ik vond vroeger de ijslander altijd al wel leuk maar nooit op gereden (altijd fanatiek dressuur gereden).
Na een beetje googlen kwam ik erachter dat er gewoon ijslanders in mijn dorp waren. Dus de stoute schoenen aangetrokken en die mensen gebeld. Dat waren Els en Remko. Die zeiden gelijk waarom kom je niet langs voor een praatje. Zo gezegd zo gedaan na een geweldige middag een afspraak gemaakt om eens te komen rijden. Ze hadden nog wel een ijslander staan waar ik wel eens op mocht rijden.
De andere paarden stonden een dorp verder in de wei dus wij daar naar toe. We kwamen aangereden met de auto en ik zag haar staan. Ik zei als het die schimmel is dan ben ik verkocht. En zo zijn we begonnen.
Na een paar keer rijden nog steeds geen last te hebben gehad besloten dit is het. Ik was al helemaal gek op Limra maar er was ook nog iemand anders die haar al jaren reed. Toen bleek dat zei minder tijd kreeg voor limra en ging verhuizen. Ben ik haar alleen gaan rijden en gingen we op cursus bij de breidablik want ja die tolt was nog niet zo makkelijk voor mij. En ja zij is een echte vijfganger dus ze moest wel goed gereden worden in tolt. En daarna nog een keertje zuid gereden gewoon voor de lol. En al die tijd gewoon thuis lekker geoefend veel buiten gereden strandritjes en gewoon lekker lol met je knol. Want wat heb ik een lol met haar. Hoeveel pijn ik ook heb een ritje met haar en het gaat weer. Ze is mijn maatje en mijn therapie.

Tot 2012 toen hebben we een grote dip gehad. We waren nog steeds maatjes maar ik had te weinig tijd voor haar vond ik. Ondertussen zwanger van mijn vierde kind en Els en Remko die om gezondheidsredenen het paardenbestand gingen inkrimpen en de wei gingen verkopen. Ik gunde haar een baasje die alle tijd had en waar ze lekker veel kon lopen want daar is ze gek op. En zou ik haar houden dan ja moest ze naar een pensionstal en hier in de buurt heb je geen stallen waar ze lekker de hele dag buiten mogen in de winter. En dat samen met de weinige tijd die ik zou hebben met een kleine baby. En ik wist niet wat mijn lijf zou doen na de bevalling dacht ik het is beter voor haar.
Dus in half december is ze verkocht. Vlak voor ze verkocht werd overleed mijn schoonvader na een ziekbed van 2 weken aan kanker. Dus het was allemaal een beetje teveel op dat moment voor mij. Daarna iedere dag spijt van gehad dat ik haar had laten verkopen. Begin januari hoorde ik dat zij te koop stond ik schrok mij dood. Mijn man is toen wezen kijken en schrok hoe zij er bij stond. En geen moment getwijfeld wij (mijn gezin Els en remko) hebben toen alles op alles gezet en haar naar huis gehaald. Ze is nu toch van mij en wij hebben de wei gekocht.
Dus nu staat ze gewoon weer op haar oude plekje met haar oude maatjes en is ze weer helemaal zichzelf.

Ze heeft toen ze weg was flink wat meegemaakt ik kreeg een totaal ander paard terug. Ze bokte ze steigerde ze vond alles eng vooral honden. Ze maakte van al haar gangen een rommeltje. En ze ging regelmatig proberen er vandoor te gaan.
We hebben alles langzaam weer opgebouwd en vooral veel rust ontspanning en lol.
En nu langzaam aan wordt ze weer het paardje wat ik ken van haar.

Een ongelooflijk lief ondeugend werkwillig en grappig hardwerkend maatje die alles voor je wil doen.
Want dat is ze voor mij mijn maatje mijn alles. Iedere keer dat ik haar zie ben ik zooo blij met haar en alles wat zij mij geeft.

We zijn nu langzaam weer alles aan het oppakken we gaan weer ritten rijden met anderen. Ik wil misschien cursus gaan doen en allerlei leuke dingen wat op ons pad komt.
Met haar kan ik alles hoe slecht mijn lijf ook aan het worden is met haar kan alles.
Zelfs enya (mijn dochter) van 8 rijdt al sinds haar 3e op haar en zet ze geen stap verkeerd.
Voor mij bestaat er geen beter maatje dan limra. Ze is alles wat je je kan wensen en een beetje meer. :love: :love:

Zoo dat is een beetje het verhaal van limra en mij

groetjes saskia

steffi
Forumverslaafde

Berichtdoor steffi » 03 feb 2014, 21:23

Mooi verhaal! Hoop dat jullie nog heel veel plezier mogen hebben van Limra!

Onni
Draver

Berichtdoor Onni » 03 feb 2014, 23:51

Jeetje, indrukwekkend. Geniet maar lekker van haar, zo te horen is ze het helemaal waard!

S&S
Forumverslaafde

Berichtdoor S&S » 04 feb 2014, 16:49

Mooi verhaal, wel heftig, en een achtbaan vol emoties zo te lezen.
Geniet van haar!

classie
Stapper

Berichtdoor classie » 04 feb 2014, 19:32

Ja *o* Limra en jij verdienen het ook echt een keer `paard van de week te zijn `. gefeliciteerd! Geweldig om te zien dat ondanks alles jullie zo bij ellkaar horen! . hoop dat je nog heel lang veel plezier mag hebben samen met je ijsprinses
:+:

Spinet
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor Spinet » 06 feb 2014, 10:15

Gefeliciteerd!

Waar blijven de foto's? ;)

DarioHartje
Draver

Berichtdoor DarioHartje » 06 feb 2014, 15:43

Gefeliciteerd Saskia !
Hoop dat ik jou en je snelle witte meisje binnenkort nog eens zie voor weer een leuke rit !
Groetjes,
Daisy

kaenjo
Renner

Berichtdoor kaenjo » 07 feb 2014, 07:51

foto's ben ik aan het verzinnen hoe ik ze erop krijg.

Grakolla
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor Grakolla » 09 feb 2014, 21:24

Saskia gefeliciteerd met Limra als paard van de week!!!

Terug naar “Paard van de Week 2006-2014”