Mimir van Judith

Deze rubriek heeft vanaf 2006 bestaan en is in augustus 2014 tot een eind gekomen.
Alle oude berichten zijn natuurlijk nog wel terug te lezen.
skyr
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor skyr » 24 mar 2014, 19:28

Om de 'paard-van-de-week' verkiezing bij het jong aanstormend talent te houden, nomineer ik Judith's nieuwe aanwinst Mimir frá Breidablik!

Kom maar op met je verhaal en foto's Judith!!

mimir is het veulen zonder bles
Afbeelding

Afbeelding

juno
Telganger

Berichtdoor juno » 25 mar 2014, 16:58

Wat een eer zeg! Mímir is officieel nog geen twee weken van mij en is nu al paard van week! Leuk Dorith!

Ik had eigenlijk gedacht dat de eer ten beurt zou vallen aan mijn Logi. Die is immers al een stuk langer mijn vriend, leermeester en 'partner in crime' ;-) Maar de eer gaat dus naar de jonge god van de familie: Mímir frá Breidablik. Ook een zeer terecht keuze, daar niet van hoor! d:)d

Mímir is dus pas afgelopen winter in mijn leven gekomen, toen hij naar de Breidablik kwam. Hij was elders geboren, samen met broer Mátur. De twee veulens en hun moeders werden nu bij twee andere Breidablikmerries met veulens gezet. De vier veulens konden zo aan elkaar wennen, voordat ze samen de begrazing in zouden gaan.

Stonden er eerst twee leuke veulens, nu renden er opeens VIER leuke veulentjes door de wei. Drie stoere bonte ruinen en een vrolijke vosmerrie. En ik weet niet hoe het kwam, maar 1 van de ruinen trok vanaf het eerste moment mijn aandacht. Het was het veulen dat zich van de drie brutale ruinen het meest op de oppervlakte hield. Dat sprak me gelijk aan, want ik hou niet van duwers..
Dit veulen had bovendien een enorme zachte en wijze blik in zijn ogen. Er is nog maar 1 paard geweest waarbij ik die wijze blik al eerder had gezien, en dat was bij mijn wijze Logi, (die het leven af en toe wel iets te ernstig neemt en in zijn vrije tijd aan kernfysica doet, maar dat terzijde.) Ik bleef me aangetrokken voelen tot dit veulen en ging regelmatig bij de wei zitten kijken, of ik reed er 'toevallig' langs met Logi.

Omdat ik helemaal niet op zoek was naar een veulen (u kent dat..) stond ik Mímir en zijn broers en zussen wel te bewonderen, maar het kwam helemaal niet in me op om hem te kopen... Ik kon eerst toch nog een paar jaar plezier hebben van Logi, die nu 19 is? Ik wilde toch nooit nóg een paard.. Maar met deze gedachten kwamen ook de twijfels. Stel dat Mimir ooit aan iemand anders verkocht zou worden??

Maar ja, als ik hem wel zou kopen, dan zou ik ook weer meer risico lopen, mocht er iets gebeuren.. En we hadden al 3 paarden...
Manlief schoot te hulp en kwam met een simpele oplossing: 'Dan verzeker je hem toch?' Tja, daar kon ik weinig tegenin brengen.. := Fijn dat mannen soms dingen zo snel naar de essentie kunnen brengen.. =

Toen ook Carla liet weten wel vertrouwen te hebben in een eventuele match met Mímir, nam mijn vertrouwen toe. Zij kent me als mens en als ruiter en ze kent Mimirs vader Gustav en moeder Edla.. Je kunt met een veulen nooit zeker weten wat voor paard het uiteindelijk wordt, maar haar stem zorgde er wel voor dat ik al meer vertrouwen kreeg in een eventuele aankoop..

Ivo zorgde voor allerlei argumenten waardoor het opeens zelfs een hele verstandige beslissing leek om een veulen te kopen: ook qua afstamming was dit wel een heel leuk paard, over een paar jaar was ie vast veel duurder dan nu.. Zijn moeder Edla is de zus van onze Frigg, wat ook zo'n ontzettend leuk paard is.. Maar nog afgezien van al die argumenten: ik voelde gewoon gelijk al zo'n klik met dat paard.

Langzaam maar zeker begon het gevoel te dagen dat ik de waardige opvolger van Logi mogelijk al had gevonden. Ook in dat opzicht leek het geen gekke keuze. Logi is nu immers 19 en tegen de tijd dat Mímir ingereden wordt, zou hij het rustiger aan kunnen doen..

En ja dus! Sinds twee weken ben ik de eigenaar van Mímir frá Breidablik. Een prachtige, grote, slimme, beleefde bonte ruin. Vorige week is hij begonnen aan zijn grote avontuur in de begrazing. We zijn meegegaan met de inschatting. Ook dat is heel bijzonder om mee te maken. Al onze andere paarden hebben we namelijk op latere leeftijd gekocht. Of het echt mijn rijpaard voor de toekomst is.. dat zien we dan wel. Vooralsnog is het al geweldig om alleen al naar dit paard te gaan kijken.

Dus dit avontuur mag ik alvast meemaken met Mímir. Ik hoop dat er nog vele mogen volgen!

Hieronder wat fotootjes van mijn nieuwste liefde..
(gemaakt door Ineke die op de Breidablik werkt, mijn eigen foto's kreeg ik niet overgezet, en ook op deze is te zien hoe megaknap hij is)
Ecxuses voor het lange verhaal... ik ben een beetje hoteldebotel van dit paard.. :bounce:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding :bounce:

miriam
Forumverslaafde

Berichtdoor miriam » 25 mar 2014, 17:21

Mooi, zo'n vroege benoeming. Dan kan hij over een paar jaar nog een keer ;-)

Gefeliciteerd met je jonkie! Wordt vast een heel leuk paard. Veel plezier met hem!

Roskur
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor Roskur » 25 mar 2014, 17:51

Gefeliciteerd met de benoeming! Wat een leuk verhaal, en dat terwijl het nog maar net begonnen is! :D

Hij heeft inderdaad ook al een erg wijze blik in zijn oogjes. Wat leuk, ik ben benieuwd hoe hij verder uitgroeit! :)

skyr
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor skyr » 25 mar 2014, 18:45

Juist omdat je zo hoteldebotel bent van Mimir heb ik hem paard van de week gemaakt Judith :bounce:
Logi is geweldig, maar ik dacht dat hij misschien geen tijd zou hebben voor zoiets naast zijn werk in de kernfysica :P

Ik kijk er nu al naar uit om verhalen en ervaringen te delen over onze jonge mannen *o*

Terug naar “Paard van de Week 2006-2014”