drachtige mooie merries

Vragen en onderwerpen over de fokkerij.
jari
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor jari » 03 nov 2011, 20:36

Nou.... !!! ....even beetje griezelig hoor!!
Eigelijk ook wel luguber, dat bloederige, tjonge, nog nooit gezien zoiets.
Maar affijn, zo ziet dat er dus uit, liever niet in 't echt, brrr!

Groet Marian

yrvanderreiden
Draver
Contacteer:

Berichtdoor yrvanderreiden » 03 nov 2011, 20:58

ik vind het leuker om het leuker om het dartelend in het land te zien maar ik vind het mooi om het zien hoesnel het al een veulentje is wij hebben op stal eens een merrie die naar 4 maand het veulen af stote en er uit is gehaald door de veearts ook erg indrukwekkend

yolook
Tölter

Berichtdoor yolook » 03 nov 2011, 21:05

Hier ook een drachtige merrie. Mijn Luna verwacht eind april/begin mei een veulen van Gumi fra Ilper Skak.

Luna begint nu wel zichtbaar wat uit te zetten. Met rijden heb ik binnenkort al een langere singel nodig :bounce:

groetjes

IJscofreak
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor IJscofreak » 03 nov 2011, 22:17

Mijn Frekja is ook drachtig. Ze is rond 15 juni uitgerekend (uitgaande van 340 dagen)
Frekja is bijna 4 maanden drachtig van Þrymur frá Húsafelli 2.
Ze is nog steeds lekker fit en dat wil ik de komende tijd ook zo houden. Frekja wil ik weer zo lang mogelijk proberen door te rijden, als ze dat weer toelaat.
Vorig veulen heb ik tot 3 weken voor de bevalling gereden en was ze nog hardstikke fris!

Leuk dat Luna een Gumi veulen verwacht! Frekja haar veulen van vorig jaar is ook een Gumi-nakomeling. Ben benieuwd wat er uit die van jouw komt :D

Misschien is het ook wel leuk om foto's van de drachtige dames te showen??

mir
Forumverslaafde

Berichtdoor mir » 04 nov 2011, 11:10

Hier nog een drachtige merrie. Geen IJslander maar wel een 100% gangenpaard.

Onze June (m mijn merrie Souris, v Tennessee Walker), is drachtig van Tennessee Walker yahoo.coin.

<a href='http://www.tennesseewalker.de/yahoocoin.html' target='_blank'>Klik voor linkje naar Walker stal</a>

June is vandaag precies een half jaar drachtig. Ik verbeeld me dat je het al wel begint te zien, maar ze heeft ook een aardig buikje gekregen van het gras...
Hopen dat het nu wel goed gaat. Vorig jaar heeft ze haar prachtige merrieveulen van Yahoo verworpen, 9 weken voor uitgerekende datum.

Sif
Forumverslaafde

Berichtdoor Sif » 04 nov 2011, 18:03

Bij ons ook veulens natuurlijk. Van Náttar voornamelijk, maar één van Gabriel frá Krá. We zijn heeeeeeeel erg benieuwd natuurlijk!
het rijtje:

Myrra x Gabriël frá Krá
Sif x Náttar frá Þorláksstöðum (voor stal frá Wyler)
Hafrós x Náttar frá Þorláksstöðum
Skör x Náttar frá Þorláksstöðum
Valdís x Náttar frá Þorláksstöðum
Elja x Náttar frá Þorláksstöðum

In IJsland verwachten we er 4:
Sætla is drachtig Aron fra Stran∂arhöf∂i
Magna is drachtig van Glymur frá Flekkudal
Gy∂ja is drachtig van He∂inn frá Feti
Vaka is drachtig van Ómur frá Kvistum

yrvanderreiden
Draver
Contacteer:

Berichtdoor yrvanderreiden » 04 nov 2011, 20:04

ja alleen ik kan geen fotos invoegen iest met url of zo

jari
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor jari » 04 nov 2011, 20:34

....de vraag was eigenlijk of er bij de drachtige merries al veranderingen zichtbaar waren uiterlijk en qua gedrag.....

Groet Marian.

yolook
Tölter

Berichtdoor yolook » 05 nov 2011, 07:34

Ik zal eerdaags eens wat foto's maken van luna. Voor haar wordt het haar eerste veulen en voor mij ook. Zo spannend!
Ik ben luna nu ook aan het inrijden. Ze is onverschrokken en nergens bang voor. Fijn zo'n paard naast mijn loki. 2 compleet verschillende types. Leuk hoor.
Ben heel benieuwd wat er komen gaat. Zolang luna het toelaat blijf ik nog lekker rondjesin spaarnwoude maken....

Gr yo

Sif
Forumverslaafde

Berichtdoor Sif » 05 nov 2011, 18:27

....de vraag was eigenlijk of er bij de drachtige merries al veranderingen zichtbaar waren uiterlijk en qua gedrag.....

Groet Marian.
Ahum, ja ik las niet helemaal verder. Ja, dat is er wel, vind ik. Sommige worden wat 'zachter' en anderen juist weer niet. En bij anderen merk je er gewoon niks van 8)7 die worden alleen maar dikker. Pas als het veulen er is, gaan ze moederen.
Verder merk ik vooral ongeveer 3 weken van tevoren wat verandering, als die er al is. Sommige merries zonderen zich wat meer af in de weken voor de geboorte. En bij sommige merk je weer helemaal niks.... totdat het veulen er naast staat. :rofl:

Arfur
Tölter
Contacteer:

Berichtdoor Arfur » 24 nov 2011, 18:56

Bij mij hopelijk drie dames drachtig van mijn knappe Arfur. Ben zooooo benieuwd!
Wel heel apart hoor, je eigen merries drachtig van je eigen hengst!

Ben ook heel nieuwsgierig naar de veulentjes volgend jaar. Kan niet wachten tot volgend jaar begin mei, dan moet de eerste komen! :bounce:

Ellen
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor Ellen » 24 nov 2011, 19:06

Groet Marian.
Ahum, ja ik las niet helemaal verder. Ja, dat is er wel, vind ik. Sommige worden wat 'zachter' en anderen juist weer niet. En bij anderen merk je er gewoon niks van 8)7 die worden alleen maar dikker. Pas als het veulen er is, gaan ze moederen.
Verder merk ik vooral ongeveer 3 weken van tevoren wat verandering, als die er al is. Sommige merries zonderen zich wat meer af in de weken voor de geboorte. En bij sommige merk je weer helemaal niks.... totdat het veulen er naast staat. :rofl:
Gledi hier heeft ook een andere uitstraling. Naar mijn idee inderdaad zachter.

We volgen haar aandachtig :-)

yrvanderreiden
Draver
Contacteer:

Berichtdoor yrvanderreiden » 18 jan 2012, 18:41

beste mensen he gaat het nu met jullie merries begint het al flink te groeien mijn merrie is echt lekker dik maar stront chagerijnig en vind borstelen wandelen of een andere manier van aandacht echt helemaal maar niks, het is dat het moet ben benieuwd hoe het daar gaat zijn er mensen die een veulen nakomeling van lettir

niessie
Stapper

Berichtdoor niessie » 19 jan 2012, 11:12

Mijn Hetja is halverwege april uitgerekend. Ze is nog aanhankelijker dan ze al was.
Het veulen heb ik nog niet voelen bewegen.
Hetja is verder vrolijk en doet regelmatig een dutje. Gaat ook meer liggen dan ze normaal deed. We wachten in spanning af!

jari
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor jari » 19 jan 2012, 14:23

beste mensen he gaat het nu met jullie merries begint het al flink te groeien mijn merrie is echt lekker dik maar stront chagerijnig en vind borstelen wandelen of een andere manier van aandacht echt helemaal maar niks, het is dat het moet ben benieuwd hoe het daar gaat zijn er mensen die een veulen nakomeling van lettir
Je mag best een keer ademhalen hoor...... :=
het is anders best een bééétje onduidelijk verhaal.... 0:) :?

Terug naar “Fokkerij”