Virtual Mate Selection

Vragen en onderwerpen over de fokkerij.
Skorrie
Forumverslaafde

Berichtdoor Skorrie » 06 mei 2012, 13:13

Nop, dagfari frá sáuðarkróki :love: 0:)
Jaaaaaah, een Sáudarkróki nakomeling!! :love:

yolook
Tölter

Berichtdoor yolook » 06 mei 2012, 20:43

zijn alle ijsco's nu ingevoerd in het World Fengur door het NSIJP?

Natt
Telganger

Berichtdoor Natt » 11 mei 2012, 00:12

Ja, alle IJslanders uit Nederland met een FEIF nummer staan in Worldfengur. Nou hebben alle aangemelde ijsco's met stamboek een nummer dus: JA !
alleen omdat wij hier nog met papieren werken en niet, zoals op ijsland, alleen via worldfengur, zijn de eigenaren niet altijd up to date :)

O en Dagfari :

Afbeelding

is van de fokkerij/stal uit Sauðárkrókur inderdaad :)

S&S
Forumverslaafde

Berichtdoor S&S » 11 mei 2012, 08:13

Ooooh die is mooi!

Ik wil misschien dit jaar ook mijn merrie laten dekken.
Zit heel erg te twijfelen. Arfur fra Hofi vind ik echt machtig mooi.
Maar Ik vind de zwart roan hengst ,helmingur fra slettiboli van stal fra roan ook wel erg gaaf.
Maar die weer niet gekeurd als dekhengst, dus wat zijn dan de min punten die je misschien in combi met je eigen merrie weer versterkt? En wat dus niet de bedoeling is!
Misschien dat ik ook maar eens lid moet worden van wf.
Dan kan ik ook een berekening maken.
En ik kan kijken wat eventuele scores en prestaties , en nakomelingen doen/hebben gedaan.

Kímni
Renner

Berichtdoor Kímni » 11 mei 2012, 18:14

Maar die weer niet gekeurd als dekhengst, dus wat zijn dan de min punten die je misschien in combi met je eigen merrie weer versterkt?
Ligt er natuurlijk ook aan hoe de bouw van je merrie is, welke je beter kan gebruiken. Én er zijn natuurlijk net over de grens ook hele mooie :love:

S&S
Forumverslaafde

Berichtdoor S&S » 11 mei 2012, 18:46

Over de grens zijn zeer zeker mooie! Benen en hoeven en natuurlijk het karakter vind ik het bangelijkste! maar diep in mijn hart , vind ik dat ik eigenlijk al de liefste en mooiste IJslander heb. Alleen heeft ze vreselijk lelijke voeten. Dus daar moet de hengst wel echt op verbeteren! Maar omdat dit toch ook wel een heel belangrijk punt is voor je paard, twijfel ik er aan of mijn merrie wel geschikt is om een veulen te fokken.
Want als ik eerlijk ben, doe ik het gewoon voor leuk. Maar toegevoegde waarde heeft het niet!
Dus eigenlijk ben ik dan simpel gezegd aan het vermeerderen. En ik weet niet of dat eigenlijk wel is wat ik wil.
MAAR JA hier word je met al die leuke veulen foto's natuurlijk wel erg enthousiast , want het is allemaal mooi en schattig. ik ga er nog eens over denken. Maar hoe meer ik mijn tekst terug lees,
Hoe meer is besef, dat ik eigenlijk niet wil vermeerderen, en ik het dus beter gewoon uit het hoofd moet zetten. :?

Kímni
Renner

Berichtdoor Kímni » 12 mei 2012, 11:47

Dat van die foto's klopt wel ja :o Ligt er natuurlijk aan óf het vermeerderen is, als je de puntjes waar je merrie niet hoog op scoort, kan verbeteren. Zo heeft Frosti frá Heiði een 8.5 op benen (8.27 totaal) en een 9 op hoeven en ook Skorri frá Gunnarsholti heeft een 9 op hoeven (8.36, vierganger!). Lúðvík frá Feti heeft zelfs maar liefst een 9.5 op hoeven en een 8.5 op benen, temperament en karakter is bij hem met een 9 beoordeelt.
Je zou natuurlijk je merrie ook kunnen laten keuren, en aan die resultaten afwegen of je een veulen wil... moeilijke keuze!

S&S
Forumverslaafde

Berichtdoor S&S » 13 mei 2012, 19:05

:= volgens mij word ze direct APK afgekeurd.
Misschien mag ze op steekproef komen bij de slager :rofl:

Nee, ik heb een leuk paard, en ik vind haar mooi. Maar eerlijk, ze is niet geschikt om mee te fokken.

Heb besloten het niet te doen. En gewoon maar foto's te kijken ;)

Natt
Telganger

Berichtdoor Natt » 13 mei 2012, 20:25

Nou Pluisje, zal ik een paardebaby voor je maken dan ;)
en weet er ook nog wel een paar hele leuke !!

<a href='http://www.ijslanderforum.nl/forum/inde ... topic=5941' target='_blank'>zoiets ? *blink blink*</a>

Terug naar “Fokkerij”