toekomst van het forum

Heb je opmerkingen of vragen over het forum? Plaats ze hier!
miss fálki
Draver

Re: toekomst van het forum

Berichtdoor miss fálki » 27 nov 2016, 16:19

pommetje hoe zie je dat overzicht met alle nieuwe berichten....
(nog geen idee hoe de quote precies werkt)

Wel verschillende dingen in het forum overzicht die vet gedrukt staan maar veel heb ik daar al wel van gelezen, mij ook niet duidelijk waarom ze vet gedrukt (blijven) staan. Ik kijk nog steeds naar datum om de laatste berichten te vinden....

Groet Karin.
Links boven zit een knop 'snelle links' . Er staan drie streepjes en dan die tekst. Als je daar op klikt krijg je welke nieuwe berichten er zijn. Ik keek ook naar het vet gedrukte maar dat is idd niet handig.
beantwoord, nieuw venster en dan bij voorafgaande berichten heb je 2 komma's boven in een klein vierkantje lijkt de quote :wink:

knop met snelle links gevonden en uitgetest dat gaat al weer leuker als op datums zoeken, bedankt voor de hulp

Groet Karin.

klontje
Stapper

Berichtdoor klontje » 06 dec 2016, 09:15

Hallo allemaal,

ik ben de broer van Roskur en verantwoordelijk voor 'de achterkant' van dit forum. Wat Roskur al aan had gegeven klopt, de migratie is een noodgreep geweest omdat het oude forum zo oud was dat het niet meer door nieuwe technologie werd ondersteund en er ook geen beveiligingsupdates meer uit kwamen. Dit was een risico wat je niet wilt lopen dat ieders gegevens en wachtwoorden op straat komen te liggen.

Voor wat betreft het niet ingelogd blijven, ik heb wat instellingen hiervoor aangepast en vervolgens getest, als het goed is is dat nu opgelost.

Ik snap dat deze layout anders is dan het oude forum. Dit is echter de standaard layout van het meest gebruikte softwarepakket om fora aan te bieden. Voordeel van het feit dat het het meest gebruikte is dat, mits je voldoende tijd hebt, je het volledig aan kunt passen. Termen als BBCode horen echter bij dit type forumsoftware en zijn een veilige vervanger van html voor opmaak van berichten. Als je er op klikt krijg je een uitgebreide uitleg over wat het is. Dit is uit te zetten maar volgens mij belet het ook niemand van normaal gebruik :wink:

Verder las ik dat iemand op mobiel en desktop dezelfde weergave wilde, in het vorige forum werd zoveel geklaagd over het gebrek aan een mobiele site... Ik denk dat het maar net is waar je behoefte aan hebt :wink:

Ook mijn tijd als IT consultant is zeer beperkt en allemaal gebaseerd op liefdadigheid. Hopelijk is hier begrip voor anders is de lol er wel heel snel af. Gelukkig komt er wat ik zo las ook wat hulp van iemand anders die gaat helpen.

klontje
Stapper

Berichtdoor klontje » 06 dec 2016, 09:20

Laatste tip; de rode bolletjes zijn de ongelezen fora/topics. Een topic of forum wordt pas als gelezen gemarkeerd als alle pagina's/berichten/topics gelezen zijn. Je kan echter ook handmatig alle berichten in een forum als gelezen markeren:
Capture.JPG
Met als resultaat:
Capture2.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Yo-Rien
Draver

Berichtdoor Yo-Rien » 08 dec 2016, 14:11

Dank voor de inzet!!!
Ik ben nu weer ingelogd. Benieuwd of ik dat morgen nog steeds ben :-)

nogsteedskvika
Stapper

Berichtdoor nogsteedskvika » 09 dec 2016, 10:41

He, wat fijn! niet steeds inloggen.
Super zeg, bedankt voor je tijd en uitleg Broer van.

Op naar een weer wat drukker ijslander forum,dat zou leuk zijn.
Ik ga mijn best doen iig

Yo-Rien
Draver

Berichtdoor Yo-Rien » 09 dec 2016, 11:58

Ik ben inderdaad nog steeds ingelogd. Superfijn! :-)

lilly
Forumverslaafde

Berichtdoor lilly » 10 dec 2016, 10:08

Ik ben ook ingelogd dank je wel mensen. :)

nado
Forumverslaafde

Berichtdoor nado » 10 dec 2016, 15:19

Na de uitgebreide uitleg van Broer toch de moed opgevat om me opnieuw te registreren :) We kunnen er vast weer van wat gaan maken met z'n allen.

Brigit
Forumverslaafde

Berichtdoor Brigit » 10 dec 2016, 17:39

Ik heb eindelijk wat tijd gehad om er eens goed voor te gaan zitten. Gelukkig was het niet-ingelogd-bljven-probleem al opgelost! Zelf heb ik vandaag voornamelijk rondgesnuffeld en voorzichtig een paar minidingetjes anders ingesteld. De enige wijziging die ik heb uitgevoerd en die merkbaar zou kunnen zijn is dat als je nu een mede-forummer via e-mail benadert, je niet meteen het mailadres van die ander te zien krijgt. Net als vroeger wordt je mailtje via het forum verstuurd, en pas als de ander antwoord geeft zie je zijn of haar mailadres. Dat is toch net wat veiliger!

Mijn volgende stap zou zijn, als Roskur het met me eens is, om het aantal forums wat terug te brengen zodat we niet zo bang hoeven te zijn om iets in een 'fout' forum neer te zetten, en zodat de overgebleven forums vanzelf wat drukker worden -- dat staat weer een stukje gezelliger. Maar ik ga nu dus eerst Roskur mailen. Jullie horen weer van me!

nogsteedskvika
Stapper

Berichtdoor nogsteedskvika » 12 dec 2016, 18:02

Goed idee, meer keuze is wel leuk,maar voor nu weer wat te veel.
Is er ook nog een mogelijkheid om foto's makkelijker te plaatsen?
Ik vindt het nu steeds te ingewikkeld, en denk dan... mmhh laat maar. :mrgreen:

Sybelle
Forumverslaafde

Berichtdoor Sybelle » 13 dec 2016, 21:56

Hippie, geen wachtwoord meer opvragen/onthouden/opzoeken. :mrgreen:

Ben benieuwd wat het allemaal gaat worden!

Brigit
Forumverslaafde

Berichtdoor Brigit » 14 dec 2016, 09:43

Nee, ik ben bang dat het foto's plaatsen niet anders kan. Zo'n foto moet ergens op het Internet staan, en dit forum biedt daarvoor gewoon geen opslagruimte. Het is niet anders. (Maar als je foto eenmaal ergens op het Internet staat, is op het forum tonen eigenlijk niet zo moeilijk hoor. Gewoon op Img klikken en tussen de codes die dan in je bericht verschijnen, het Internetadres van de foto plakken.)

árangur
Forumverslaafde

Berichtdoor árangur » 07 feb 2017, 13:37

lukt me alleen niet met foto's van Facebook...?

Roskur
Forumverslaafde
Contacteer:

Berichtdoor Roskur » 13 feb 2017, 08:52

Hoi Renske,

Als je het met foto's van facebook wil doen, moet je:
- de URL gebruiken die je krijgt als je rechtsklikt op de foto op facebook en "Afbeelding bekijken" drukt (dat je dus alleen de afbeelding op je scherm hebt, niet de facebook-interface eromheen)
- de foto moet op "publiek" staan; je kan geen foto's delen op deze manier die op "friends only" staan, omdat alleen mensen die vrienden op facebook zijn deze kunnen zien, daarom is het afgeschermd om op andere sites te delen

Terug naar “Forumzaken”